torsdag 13 maj 2021

De 3 första dagarna på ledigheten


Tänk att få bara vakna utan alarmet, dricka sitt kaffe och njuta solsken. Det är ju lite av en dröm för rätt många just nu misstänker jag, så nära sin semester kanske och sommaren. Så jag har värdesatt denna start på min föräldraledighet något in i bängen har verkligen ”carpediemmat”;) Olle har fått hänga med mig hemma då det är fall av covid på hans förskola, vi har också beslutat att han får vänta med fotbollsskolan till höst istället, allt för att undvika smittan nu så nära förlossningen. 

Måndagen bjöd på måla eller betsa blomlådor/insynsskydd 



Tisdagen åkte vi till Spakarp och tittade på alla växter och träd så mycket fint. Men det blev en doftschersmin och Olle valde ett gäng jordgubbsplantor.


Onsdagen hjälpte jag en bildkollega med att svara på frågor till hennes uppsats om samtidskonst och vi konstaterade att bildämnet skulle definitivt behövs fler undervisningstimmar på högstadiet. 

Efter det tog jag och Olle oss en glass på torget och kände att nu är det pre sommarlov

                                                             

Idag har jag unnat mig att dricka kaffe med vänner utomhus i det härliga solskenet. 

Kramar från mig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar