söndag 23 maj 2021

EN VECKA SOM HAR VARIT UPP OCH NER

Förra fredagen var vi och hälsade på alla små valpar, alltså valpar finns det något gulligare? Vi kommer inte att träffa valparna något mer förens det är dags och hämta hem vår nya familjemedlem, det är ju en bit emellan oss. Så hunduppfödaren känner sina valpar och vet vad vi söker så hon får matcha. När vi var på väg hem så fick Thomas ryggskott och det var inte ett litet ett. Så han har lidit av smärta och svårt att röra sig under i stort sett hela veckan som gått. 

På lördagen förra veckan fick jag beskedet att pappa hade gått bort. Han har levt ett liv där han inte har varit så snäll mot kroppen med en beroendesjukdom så tillslut sa den väl ifrån. Så under hela denna veckan har jag och mina syskon fått bestämma en begravning och planera upp hur vi ska ta hand om ett bohag som vi inte har växt upp i. Men vi gör det bästa och begravningen kommer bli fin.

 Pappas stora passion i livet kockyrket 

Mitt i allt detta så halkar även Vera på lördags kvällen på studsmattan så under mer än sju timmar under söndagen satt jag och Vera på Eksjö sjukhus och det besöket slutade med en gipsad arm. 



Det blev rätt mycket stress i huvudet på mig det är ju så mycket som ska ordnas nu dessa veckor framåt med student, ett gårdshus som vi vill ha klart och snart är det dags för en förlossning. Lite lätt och få tunnelseende då, men tack och lov för att jag har världens bästa man vid min sidan som inte har några problem med att styra upp och hjälpa till med saker som han inte alls hade behövt hjälpa till med. Otroligt glad för att mina syskon som också bara tar en given plats och vi gör detta tillsammans. Nu känner jag mig lugn och vi får beta av en sak i taget helt enkelt. 

Denna vecka som kommer är jag erbjuden av min barnmorska att få göra en hinnsvepning, men jag kommer avstå den. Jag känner att jag vill ha bäbis där inne ett tag till och det är ju inte självklart att en förlossning kör igång utan det kan likaväl bara blir "fejk" värkar och trötta ut mig. Förlossningen får komma när det är dags för det av sig självt.  

Ta hand om er och kramar från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar