söndag 3 oktober 2021

ÄNTLIGEN SÖNDAG

 Får man ens säga det? Men som föräldraledig har söndagar en helt annan feeling det är som fredagen är åter igen. Man vet att alla ska tillbaka till skolan imorgon och jag och Abbe får återigen våran egen tid. Vårat häng brukar börja i soffan efter promenad med Chester som jag oftast brukar ta i samband med att Olle och Vera går till skolan. Dom kan ju gå själva men det är så fruktansvärt mycket trafik vid deras skola, så jag tycker det känns lite oroligt. Helt ärligt så är det största hotet mot barnens promenad till skolan är att bli påkörd av en stressad förälder i bil. 

Vi går inte någon jätte runda utan oftast en promenad på tre kilometer blir det på morgonen, Chester är ju fortfarande valp så att tänka motion är inte aktuellt än för honom. Abbe passar då på att ta första sovstunden för dagen. När vi kommer hem är det morgonkaffe och frukost för min del, sen hamnar vi i soffan en stund för amning och nyhetsmorgon på tv:n. 

Jag tänker fortsätta njuta söndag nu, för imorgon är det måndag och en ny härlig vecka har vi framför oss:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar