torsdag 21 oktober 2021

DE SENASTE TVÅ VECKORNA SOM GÅTT

Tänk att man alltid tror att man kommer ha en massa tid över bara för att man är föräldraledig. Jag hade planer på att jag nog minsann skulle hunnit färdigt att göra klart en massa fotoalbum typ från när Jack var bäbis till nu och jag skulle minst blogga en gång om dagen. Kan bara konstatera att jag har börjat titta över vilka foton som ska beställas men långt ifrån alla, ja blogga hinner jag ju också sådär;) Men det jag har hunnit är, att sorterat rätt mycket i källaren och nu ska bara en till garderob upp i tvättstugan. Vi har satt upp två som redan är påfyllda med badlakan och handdukar och det andra med sängkläder, den tredje ska fyllas med extra täcken, dukar och kuddfodral. Två stycken skoställ med sammanlagt fyra hyllor på vardera ska upp också. Två bord vill jag få plats med också ett för att vika tvätten på och på det andra ska vi ha symaskinen på. Läste det någon gång hos Underbaraclara och tycket att det var en briljant ide att låta symaskinen stå framme hela tiden. Vera vill gärna sy på symaskinen och jag orkar inte konka upp symaskinen alla gånger från källaren. Så hon skulle kunna sätta sig och sy när hon vill utan att be oss om hjälp. Nu följer tre ocensurerade källarbilder, håll till godo;)


Familjens vinterkläder hänger här nere och mittemot ska vi ha skoställ för alla skor som inte används. Högen framför är kläder och skor som jag har sorterat för att skänkas eller behållas. 

Abbe hänger med mamma nere i källaren. Det gamla klädskåpet till vänster hade Vera innan men nu får det bli förvaring för större väskor, trasmattor och picknick filtar. Högen till höger är också en "sorterings hög" När högen väl är borta ska ett litet bord till symaskinen stå här. 


Här ska en garderob upp till och dörrar ska upp också och en snyggare vikning av alla handdukar och sängkläder sen är det klart.  

Tvättstugan är inte renoverad på något fancy sätt den är enbart uppfräschad med färg på vägar, tak och golv (som givetvis är tillför källare). Så nu har jag bara ett och ett halvt rum kvar men där måste jag lägga på lite ny puts också på vissa ställen. 

Alltså när det nu börjar bli ordning i källaren så är den guld, men den har så lätt och bli ett skräp tillhåll också om man inte är strukturerad. 

Fin torsdag! Nu ska här städas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar