tisdag 5 oktober 2021

KANELBULLAR & VANILBULLAR

 Igår var det ju kanelbullensdag och självklart bakade denna mammalediga modern kanelbullar till familjen. Men jag körde faktisk på att göra en dubbel sats så jag kunde göra vaniljbullar också. Har helt plötsligt börjat gilla vaniljbullar mina egna vaniljbullar;), dom blir nämligen himla smöriga och "vaniljiga" i smaken. Det var en sak jag såg fram emot när jag gick hem, att jag skulle få baka bullar och bjuda alla på tills dom kom hem efter en dags slit i skolan. 

kaffe och nygräddad bulle, mjau det är nog det godaste fikat

vaniljbullarna har jag vanligt socker på toppen och har inte pärlsocker 

Abbe fick nya kläder igår eller nya för oss. Köper ju det mesta begagnat och dessa budade jag hem från tradera och kläderna är från Zara så fina, blir perfekt nu i höst. Hans koftor är i strl 62 och dessa plagg är i 68 han börjar mer dra åt den storleken nu. 

 Framsidan på koftan har en liten ficka och baksidan har knappar hela vägen. 

Har även köpt julklappar till Abbe från tradera allaredan, han kommer ju inte efterfråga så mycket men några leksaker och kläder kommer han få i sina paket. 

Nähä nu tar vi tag i denna förmiddag på med kaffe och sen ska vi vika tvätt. Behöver jag ens skriva att denna familj har ständigt tvättberg att vika:)
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar