tisdag 15 mars 2022

GÅRDAGENS MÅNDAG & DAGENS TISDAG

 Uj så härligt alla är på sina ställen igår så skönt att alla är friska, bara lille Abbe som är förkyld med en liten lätt skällande hosta men inte alls krupp än och hoppas att vi slipper det. Annars brukar det ju alltid bli krupp i slutet av en förkylning. På förmiddagen igår sov Abbe en längre stund så då fick jag all tvätt vikt, alltså det var inte lite så nu äntligen ligger vi i fas med det i alla fall. Har också slutfört foto rensning så nu är det också gjort, nu ska jag börja med att beställa foton och fortsätta göra fotoalbum typ sen jag är ett år och framåt. Önska mig lycka till. 

Pelargonierna är nu väckta här hemma och sticklingar står lite här och var, det är rosa och vita Mårbacka. Har bara glömt och markera vem som var vad innan jag satte ner dom i källaren inför vintervilan.

                   

Det som inte skulle ha var odlingen uppe utan vi tänkte att de skulle stå nere i källaren. Men så glömde vi växtbelysningen så japp här uppe i fönstret samlas nu alla våra små frön.


Hänget om dagarna med de här två så mysigt.

Abbe och jag tog en tur till bibblan på eftermiddagen också efter att vi hade hämtat Olle efter skolan. Tittade in på utställningen av Torsten Jurell igen tycker den är så fin man hittar alltid något nytt att fästa blicken på. Mycket keramik men så roligt med så mycket blandat material i en utställning. 

                     

                       

                    Vill ha typ alla tavlor

                     

Men denna är min favvis! Har ni nu inte varit på utställningen skynda dit, i helgen är den över. 

Sen bestämde vi oss för att möta upp Malin och Gösta för en fortsatt prommis. Sjön spricker mer och mer för varje dag nu när det är så varmt om dagarna. 

                    

Efter promenaden tog vi en kaffe hos Malin innan Abbe och jag gick hem och mötte resten av familjen som hade kommit hem.

Idag hade jag bestämt mig för att städa av altanen i stugan och utedasset hann starta upp det projektet men Abbe ville inte sova idag alls. 


Så det blev kaffe och smörgås i solskenet och jag hann tömma några gamla krukor på jord i alla fall. 
Men jag åkte tillbaka ut när Thomas kom hem från jobbet för att göra klart det som jag hade tänkt. 


Snart sitter vi här i kvällssolen.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar