fredag 8 april 2022

NEDSTÄMDHET

Äntligen fredag och påsklovet börjar nu, alla barnen är hemma! Så skönt men inget påskigt är framme än förutom lite blommor. Jag känner mig så nedstämd, blir det när jag har ont och inte kan köra på som vanligt. Inget allvarligt alls, bara två fingrar på min högerhand som har fått sig en sådan smäll att jag inte kan röra dom ordentligt och definitivt får dom inte komma emot något, det är liksom skriksmärta då. Går ju på kurs med Chess och ja när vi hade lite väntan tid på nästa moment som skulle genomföras, började han glad som han är "valp hoppa". Jag var inte riktigt med på det så istället för att ta tag i kopplet tog jag tag i halsbandet och få in mitt ringfinger och långfinger på höger hand även lite av mitt långfinger på vänster hand i hans halsband och han fortsätter ju vilja leka så det blev någon vridskada eller ja vet inte riktigt jag släppte för det gjorde så vidrigt ont. Men körde på som vanligt och det var inte förens på natten jag märkte hur svullna fingrarna var och hur ont jag hade, så jag var helt övertygad över att något benbrott hade skett på mina högra fingrar. Så det blev härliga timmar på onsdagen på vårdcentralen, röntgen och sen till akuten/ortopeden. Gillar inte att vara på akuten, känns som man är på fel plats bland alla som behöver akut vård och så sitter man där med något smått som ett finger som fått en spricka. Nu hade mina fingrar klarat sig, helt galet med tanken på smärtan. Men man ville ha koll så senor och att nerverna var ok. Så ja här sitter jag och tycker så förfärligt synd om mig själv, men en glädje är ju att vädret är som det är så jag kan ändå inte göra något kul i trädgården. Men
så länge kan ta hand om det som växer.

                     

                      

Olle har med sin förskoleklass sått solrosfrön så den har han tagit hem nu. Men han hade berättat för lärarna att mamma tar alltid död på solrosorna som vi tar hem. Stackars barn vilka minnen av sin mor och hennes sätt att sköta barnens fina sådder. Men i år ska jag plantera solrosor själv så fint att ha som snitt. 

                     
lilla solros ska nog se till att du klarar dig

Thomas ordnade med fika tills barnen skulle komma hem så vi fick fira in påsklovs start.

                   

                             Kladdkaka med hasselnötsmaräng toppad med grädde och mandelägg

                   

Han har ju fått vara hemma sen i onsdags och sköta Abbe och allt annat. Jag kan lyfta Abbe med "krabbgreppet" jag lyfter Abbe i armhålorna med mellanrummet mellan tumme och pekfingret på mina händer sen kan jag bära honom utan att mina fingrar stöter emot något. Men byta blöja är inte jätte lätt och bada plutten. 

                    

Glada lille Abbe så lätt det är med dig, älskar att vara nära men har nu börjat utforska hemmet på egen hand mer och mer.                    

                   

Nu tar vi helg och njuter känslan av en hel ledig vecka framför oss, som är fylld med lite mysiga händelser för oss alla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar