fredag 30 september 2022

EN HELG I SKÅNE, IGEN!

Traditionsenlig fika med rastning vid E4 på väg mot Skåne

Alltså nu har det varit väl mycket häng i Skåne och om en helg är det dags för en liten tripp till Stockholm, för att balansera allt det Skånska;) Det är himla trevlig och få komma hemifrån men nu har det blivit lite väl mycket. Speciellt när man har börjat jobba igen, då hinner man ju inte med så mycket på vardagarna. Ja nu hinner man ju inte en massa saker som föräldraledig men man får njuta hemma på vardagarna i alla fall som föräldraledig.

Denna gång var vi Lund för att Chester skulle genomföra MH (mentalbeskrivning hund), hans uppfödare hade ordnat med detta. Vi åkte dagen innan och tog in på hotell. Jag var jätte nervös även om det inte är något som jag direkt kan öva till. Chester skulle vara sist ut så jag kunde följa med och kolla på hur det gick till, vilket var himla bra. Kom på rätt snabbt att momentet när jag skulle behöva ropa in honom så kommer han inte vara så intresserad av mig utan han kommer lukta på alla små goda dofter som hans syskon har lämnat efter sig. Jag kommer inte ha något kul att komma med (man får inte ha med godis eller favvis leksaken). Mycket riktigt han var inte intresserad av att bli inkallad, pinsamt trots att det var inget som var med i bedömningen. Annars tycker jag att han betedde sig exakt så som jag trodde så kul att se att man känner sin hund så pass väl. Det vi måste jobba med är ju hans "hoppighet" han vill upp till ansiktet för att kunna hälsa på folk, skit irriterat men bara att jobba med.   Uppfödaren var mycket nöjd med kullen så det var ju kul att höra och nu har allas "resultat" kommit och så kul att se, förstår att uppfödaren är nöjd så fina hundar.  

Medans jag och Chester hängde i Lomma var Thomas och små pojkarna i Lund och gjorde lekpark och åt pizza. 

                   

Denna bild fick jag av Thomas medans dom hade det mys och jag och Chester väntade in MH. Mysigt och åka iväg men så härligt med en helg som vi kan fylla med det vi vill som fixa till i gårdshuset, snart kan Nick flytta ut. 

Ha en härlig fredag! Pöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar