onsdag 30 juni 2010

Sommar, sommar, sommar...

Nu har vi avverkat en helt underbar midsommar och vår stora semesterutflyckt för i år, nämligen Liseberg.

Midsommar firades ute i mormor och morfars stuga vi passade på att låna min morbros stuga. Tänk vi kunde sitta ute i skuggan och äta lunchen och barnen badade istort sett hela dagen. En helt fantastisk midsommar med andra ord.










Igår for vi med tåget till Göteborg tillsammans med M,H och Svea för att göra vårt besök på Liseberg. En helt super dag blev det fint väder och glada åksugna barn. Alva var helt tagen av att åka Lisebergsbanan så den åkte hon flera gånger om. Själv fick jag hålla mig till barn karusellerna och givetvis Flumeride (eller hur det nu stavas) och Colerado.
Kvällen avslutades på Liseberg kl halv nio och vi var inte hemma förens kl halv ett. Barnen somnade på tåget och fick väckas för ett byte i Falköping. Men de somnade snabbt om igen, Alva och Nick gick hem från stationen så duktiga utan gnäll i natten när vi var framme.
Liseberg får vara denna sommarens stora händelse (i semesterväg). Den nya familjemedlemmens ankomst blir nästa STORA händelse.














Jag är faktiskt helt säker på att det är en lillebror låga hjärtljud och en väldigt enkel graviditet med inte många förändringar tycker jag tyder på det. Det är så spännande! Mitt järnvärde är helt hopplöst lågt och jag kan inte göra mer än att äta mina järntabletter och frossa i jordgubbar. Får hoppas på att man inte blöder allt förmycket efter förlossningen.

Nähä nu är det dags för bad för de små. Tänker själv också ta mig ett bad sen ikväll behöver tvätta håret efter middagens stekos av fläsk. Sen tänkte jag läsa nya Lantliv i badet, Mammalyx!

Kramar från mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar