söndag 13 juni 2010

Tror vår gräsmatta är på g

eller vad tror ni såhär såg det ut i april förra året..



Och nu har vi fått lite gräs som tagit sig, men det krävs att man stödsår..



Det vildvuxna kommer att bli vår "Ernst hörna" där vi ska odla och så..

I dag for jag och Alva på lite loppis, det bidde ett sängbord som skall målas vit, som Alva ska ha och en ram till vår blivande fotovägg/teckningsvägg.
Sen gjord jag något som man inte får göra. På vägen hem körde vi förbi stugan och tog med oss en spade och hink och sen körde vi ut på småvägarna.. I jakt på några lupiner att gräva upp. Så medans Alva klappade hästar grävde jag upp några stycken och nu står de i vår trädgård. De ser inte glada ut men de lär piggna till.. Har idag planterat både riddarsporre och några andra små växter bland våra stenar. Vår lilla stjärnflocka (som jag hade i min brudbukett) har börjat blomma!

Kramar från mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar