måndag 23 augusti 2010

Ledset mammahjärta..

ja fy vad jobbigt det är när man förstår att maten man har att erbjuda, antagligen inte ger tillräckligt med näring. Idag var vi på bvc och Vera skrutten hade gått ner i vikt. Inte mycket men det räcker för att jag ska traska hem och ge lite tillägg. Och hon smaskade i sig och sen dröjde det inte länge förens hon bajsade (mycket). Det är en vecka sedan hon gjorde det. På fredag går vi och väger på nytt för att se, men jag kommer fortsätta att ge henne lite tillägg under dagarna och även amma. Tänk att det kan bli såhär, från att ha ammat tre barn som har legat lite över "normalkurvan". Till att det nu fjärde gången inte alls verkar vara samma "kaliber" i bröstmjölken. Ja jag blir lite ledsen faktiskt, jag vill amma och jag var helt säker på att det skulle funka denna gången med..
Idag var det dags för vardagen igen och det är helt ok faktiskt dock känner jag att man hinner inte mycket under dagen när de stora är i skola/ förskolan. De stora tyckte det var roligt att träffa alla kompisar igen..

Kramar från mig..

1 kommentar:

  1. Hej! Vad tråktigt att höra. Hon såg ju sååå nöjd ut där hon låg och snusade. Helt underbar föressten!
    Ville bara ta upp och lukta! ;-)
    Hoppas d löser sig med amningen och att hon går upp tills på fredag! :-)

    SvaraRadera