tisdag 31 augusti 2010

Nu är vi bil lösa

..japp sålde lilla "kossan" idag och det känns både lite vemodigt och helt ok. Så nu blir det att leta efter en bil som klarar av sex personer. Men inget förhastat köp här inte, vi får ta och låna mors bil när vi är i behov av en.
Var ju på loppis både i lördags och i söndags. Det bidde lite fynd dock ingen byrå. Så det blir till att fortsätta leta, men snart när man minst anar det så dyker den "rätta" upp.
Imorgon ska jag och Vera fara ut till mormor med glasburkar, hon ska göra lingonsylt. Det finns vist galet mycket bär ute i skogarna i år.. Sen måste jag ta tag i alla kläder som är tvättade efter vattnet i källaren. Nu blir det plastbackar med lock till det mesta, detta vill vi inte vara med om igen. Har frästen upptäckt att plast backar är svin dyra, det går ju åt mer än två till sex pers.
Vi blev av med rätt mycket kläder. Speciellt jag som lagt ner nästan allt som jag inte kunde ha på mig, pågrund av graviditeten typ alla mina jeans..


fynd från lördagens loppis 10 kronor styck, förutom ljus lycktan 40 kronor

söndagens loppis tvättkorg 30 kr, mjölkkanna 10 kr och en icke använd handväska för 10 kr

dessa från Rörstrand "Ostindia" (min favorit) 30 kronor styck. Plommon från familjen Q

köpte dessa idag har kollat in dom hela sommaren, för 249 pix från Panduro. Nu ska här bli ordning på våra pennor!
Kramar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar