fredag 13 maj 2011

Sommarvärme och lite tid!

Märkligt det där med sommarvärmen, helt plötsligt har man ingen tid för något annat än att vara ute.. Så idag var det tur att det vände och blev mycket kallare. Tur var det för vårat hem, för det var påväg mot totalt förfall inomhus. Renoveringstök med ett allmänt vardagskaose är ingen lek.. Ingen bra kombination alls..

Så vad har skett utomhus då?
Jo en massa rens av ogräs och jag kan meddela att kirskål är en barnlek om vi jämför med grodblad.. Kirskål ger upp efter några tappra försök att växa, om man tar de små rackarna och klipper gräsmattan ofta.. Men de kommer alltid ligga på lur under marken. Deras rötter är nästan lika kraftiga som ett  träds rötter..
Men grodblad de är i en helt annan dimension.. Allt måste upp och de är så himlans hala och klibbiga och de ger inte upp för att man kör lite med gräsklipparn över dem. Vår gräsmatta är ett bevis på detta! 
Thomas var riktigt duktig på att hålla efter på ena sidan av gräsmattan förra året och jag sa att jag skulle ta andra halvan.. Kan väl erkänna att jäkla vilken fin sida Thomas har! Nästan inga grodblad där inte.. Så jag vet vad mitt sommarnöje blir i år..
Jag har också börjat sätta häck.. Så det kommer nog bli en trädgård av denna tomt också tillslut..

 Spirea häck blir det här..

 Fulstaketet bortaget och ihoprullat..
Det fixade grannen och vi fixar häcken..

 Stjärnflocka var det som jag trodde var kirskål..

De ser sig inte lika ut när de är i startgropen för att börja växa..
                                           Jag kom på att jag delade den lite förra året..


 Körsbärsträdet 1:a Maj, då började det slå ut..

Körsbärsträdet idag..
Redan har det börjat tappa sina kronblad..

Visst är det tråkigt att den härliga våren går över så fort.. Den vi har väntat på så länge..

Imorgon återgår jag nog till att gå ut igen i trädgården, en liten stund iallafall..

Kramar från mig..

3 kommentarer:

  1. Var har ni köpt den vita möblen? söt :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag ville bara tipsa om att http://sagobella.se har massvis med fina saker till en bebis! Man kan brodera vad man vill på mysiga filtar och personliga Cd-skivor där de sjunger barnets namn, personliga böcker! Och de har verkligen lägsta pris!

    De har även massa till dig som är mamma!

    ta en titt vettja, man hittar alltid något!

    kram!

    SvaraRadera
  3. Hihi ja om det inte blir en raketförlossning så har du nog missat ja, inga känningar what so ever Det andra återstår ju att se...

    Tack för senast, det var mycket trevligt

    SvaraRadera