lördag 28 maj 2011

UVI och lunginflamation

Jaha då har man testat på urinvägsinflamation och det var ju ingen höjdare kan man ju lätt konstatera.. Har gått från förra lördagen med det onda så i tisdags tog jag pencelin.
Så igår åkte lillebror på lunginflamation+falskrupp och lite astma på det..
Och för första gången gick jag till sjukan innan det var min tur.. Mitt i lunchen vad det också men vi fick bra hjälp trots allt.. Jacken var bara glad över att få medicin och "andas mask", något han är van vid att få göra.
Han åkte på falskkrupp redan vid fyra månaders ålder och sen har det varit sådär till och från när han blir förkyld att han behöver den hjälpen.. 
Så igår em konstaterades det att det var lunginflamation  så det blev pencelin för han också..
Dock blev andningen ansträngd återigen på kvällen så vi fick ta en vända in till sjukan i grannstaden.. Tur att jag har någon konstig trivselkänsla för att vistas på sjukhus, tycker det är rätt trevligt på något märkligt sätt (bara det finns kaffe så trivs jag nog överallt)..
För där fick vi vänta i en timme.. Men han fick hjälp återigen och tackade doktorn. Sen styrde vi bilen hem i natten och hoppas att vi inte behöver göra en repris i kväll igen.. Men det kan hända, för det är ingen jättelätt kombination för en lite kille på tre..

bullbak med pappa i veckan..

 knåda,knåda..

kladd är kul..

det goda slutresultatet..

Nu ska här göras iordning jag far iväg på lite trevlig loppis en stund idag. Och kaffe har vi med oss så det kan ju inte bli annat än trevligt..

Kramar från mig..

4 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra och hoppas han blir piggare nu då!
    härliga bilder me bullbak! :-)
    Hoppas du hittar nåt kul på loppis, själv är jag instängd i 12 timmar framåt... ;-)

    SvaraRadera
  2. hoppas lilleman kryar på sig nu, svea frågade hur han mådde idag när hon vaknade.
    ha det så jättekul på loppisrundan, nyfiken att se fynden sen.
    Kram och hälsa alla

    SvaraRadera
  3. Han mår bättre idag dock trött, men så har han ju luginflamation.. Fynden ska du allt få se!
    Kramar på er..

    SvaraRadera
  4. Linda: Kunde inte kommentera på din blogg.. Så jag frågar här. Instängd 12 timmar? Har magsjukan besökt er eller kör ni en egen familjevariant fast kortare an Big Brother:)
    Kramar..

    SvaraRadera