söndag 8 april 2012

Gul keramik!


Vad hände? jag som tycker att gult är fult men väljer ändå att arbeta med gul lera:) Men jag tyckte det blev så himla snyggt med den brun/ gula glasyren. Såg den innan på ett gods i samma lera och glasyr och blev lite sugen. Så två gula keramikskålar är gjorda men det får räcka, har återgått till vit lergods:)










Det stora fatet var det som jag skrev om som jag "fuskade" med. Man kavlar ut lera och sen kavlar man i spetsmönstret från en duk. Sen har jag tryckt i "lerplattan" i en befintlig glasskål där den har fått torka en vecka. Den lilla skålen är drejad av lera som blev över.

Tänk ledig dag imorgon också, helt fantastiskt!
Det betyder ytterligare en dag till att inte göra något på, förutom att fara på ytterligare en middag.

Kramar från mig.

2 kommentarer:

  1. så härligt fina:)
    önaksra dig en skön kväll
    krma
    sandra

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en jättemysig Helg
    Ha det gott kram Tina!!!

    SvaraRadera