måndag 2 april 2012

Konstutställning


Mina elever i bild i år 6 ställer ut sina tavlor på stadsbiblioteket i vår stad. De har jobbat hårt och under tidspress att få verken klara till utställningen i dag. Så idag på morgonen for jag ner för att  hänga upp verken. Hade det inte varit påsklov hade de även fått hålla i en vernissage:)













Eleverna har gjort ett skriftligt arbete två och två eller tre och tre, kring en konstnär sen har de fått välja ut ett motiv som denna konstnär har målat. Vissa motiv förekommer två gånger det beror på att jag undervisar på två olika skolor och de har haft möjligheten att välja samma konstnärer på båda.
Målningarna är målade i akryl.
Varje år i sexan under vt får mina elever göra ett sådant arbete detta var dock första gången de fick ställa ut på allmän plats.
 Men jag tycker nog allt att detta får bli en tradition.

Kramar från mig.



6 kommentarer:

  1. Imponerande skapelser! Duktiga de har varit, hälsa från mig :)

    SvaraRadera
  2. Tack för att du finns, för mig! Kramkram

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara tavlor! Vad duktiga dom är. Vilken rolig uppgift, det hade jag viljat göra om jag gått i sexan. Du måste vara en rolig och bra lärare! :-)
    Kul att få ställa ut "på riktigt" :-)

    SvaraRadera
  4. Vilka fina tavlor. Det finns säkert en blivande konstnär bland dina elever. Kram mimo somVera säger om mig (Mormor)

    SvaraRadera
  5. Ja jag fattade först inte att det va dina 6e klassare! verkligen duktiga! Jag har aldrig sett något du har målat...släng ut något på bloggen ;)

    SvaraRadera
  6. Lina: Hur kul är det inte att gå på lektioner när man har en bra lärare?!
    Minns när jag hade Religion på Central och hon som undervisade var hur bra som helst. Religion blev mitt favvoämne. Sen slutade hon och vi fick en annan. Då var det inte mitt favvoämne mer kan jag ju säga... Synd...

    SvaraRadera