lördag 10 januari 2015

Lillebror är här!

Med bara fem dagar över tiden valde lillebror att titta ut! Jag hade räknat att minst gå tio dagar över men inte med lillebror, no5.
 
 obligatoriska "tummen upp kortet";)

 liten ny människa till världen

 nålen på handen sattes i ifall jag skulle blöda mycket i samband med när moderkakan lossnar.
 
 

 Olle

 Olle fick en kanin som sin första gosing det fick även Nick och Vera när de föddes,
medans Jack fick en Elefant och Alva ett lejon.
 
 storasyster & lillebror



 dags för hemfärd
 
Slemproppen släppte runt femtiden på onsdagseftermiddagen. Kände att det nog var dags för att möta bebis snart. Tittade på tv och moffade i mig lite croissanter Vi går och lägger oss och runt tolv tiden somnar jag för att vakna vid två tiden, jag känner att värkarna fortsätter och att det är dags att göra oss klara. Får fyra värkar på vägen in till BB och tänker att det kommer bli bebis idag!
 
 Vid tretiden är vi inne på BB och de kopplar upp mig för att kolla bebisens hjärtljud och mina värkar allt ser bra ut och 4 cm öppen.
Jag går runt i förlossningssalen det bästa för att "få ner" bebisen. Vid halv sex tar barnmorskan hål på fosterhinnorna och vid 5:58 föds det en liten pojk! En smidig förlossning och lika förundrad över hur ont det kan göra och att man faktiskt fixar det onda för att sedan när bebisen är född vara helt fri från den smärtan.
Jag och lille Olle stannade kvar en dag/natt på BB.
Dagen efter kom en stolt storasyster in. Tänk att lilla Vera inte är minst längre.
 


 
Olle har allaredan blivit uppvaktad. Tack snälla!
Nu är det bara att njuta av denna bebistid som är allt för kort!
 
  JAN OLLE RALF
2015-01-08
vikt 3985  
längd 54 cm
 
Tänk att vi kunde få barn under 4 kg;)
Nu bebis snuffsa! men Olle har valt och ha en sova dag idag så jag räknar med en riktig "mata" natt.
 
Tack för alla fina hälsningar på insta & fb!
 
Kramar från mig! 








 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar