söndag 17 april 2016

Födelsedagsfirande!


 Igår ordnade vi tjejer en fest för vår kära vän Jennie och oj så roligt vi hade. Vi hade bestämt att hålla det enkelt med fokus på att ha tid för att umgås med varann.
Vi började dagen med att komma på morgonen med skönsång och frukost till födelsedagsbarnet. Sen tog vi bussen ut ur staden för att gå höglandsleden tillbaka. Jag som skulle ha koll på var vi skulle starta vår färd tappade helt enkelt bort vart vi skulle börja (mobilen ville inte heller vara med och lotsa mig). Så vi tog först ett litet varv runt i skogen innan vi hittade rätta vägen:) 
Det är så härligt med mina vänner är att det aldrig är sura miner utan bara positiv energi som det ska vara helt enkelt och det fanns ju ingen stress heller för vi hade ingen direkt tid att hålla heller. Vi hade med oss lite mackor och dricka och jag körde även tipspromenad under färden på höglandsleden. 
UJ uj så vi skrattade åt detta hela kvällen sen den extra lilla rundan.
Kan säga efter alla timmar i skogen och en gångväg på 2,5 mil var en kopp kaffe och en halv kanelbulle helt suveränt på Statiol när vi kom tillbaka till stan.
 
passande servetter jag köpte för ett tag sen på IKEA
 
 i glasflaskorna hade jag blommor i vid dukningen

 
 lite körsbärskvistar och blommor som inte slagit ut än i alla enkelhet


 April en finfin månad


blommorna samlade jag ihop i dag till en vas istället för att ha dem i alla flaskor

Vi hade bestämt att vi skulle äta middagen hemma hos mig, så alla barn förutom Olle fick snällt sova borta över natten. Medans Thomas och Olle höll sig på övervåningen.
Vi åt potatis kokade i 2 kg grov salt, lax i ugn, semifredo med hemagjord hallonsås till efterrätt och en massa ostar till kvällen/ natten;)
Thomas hade gjort efterrätten och även ett musikquiz som jag körde på kvällen för flickorna.

Ja gårdagen bär jag med mig i hjärtat, vilka vänner!

Puss och kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar