lördag 9 april 2016

Tavelvägg

Tycker det är svårt att få till en bra sådan, men efter att ha målat en del ramar svarta är jag nog på rätt väg det får inte bli för plottrigt. Så nu gäller det bara och hitta ett gäng fotografier som vi vill ha upp på väggen i de ramar som fortfarande är tomma.


 I framtiden kommer vi inte ha kvar dessa ramar här för det kommer bli den "nya" ingången till köket. Det var ingång förr till köket har vi sett och det vill vi återställa dels för att på så sätt få en helvägg i köket.  
Men så länge får den prydas av minnen och fotografier. 

Ujh ujh vi har en hel del framför oss och fixa med både på hemmaplan och i stugan. 
Idag sprang Thomas ut till stugan tidigt på morgonen för att börja riva en vägg som var i vardagsrummet. Den var nämligen uppsatt för mulltoan som var där innanför och känslan var att man satt och utförde sina behov i vardagsrummet;). Den känslan är ju inte jätte trevlig och nu när det ska dras in vatten i stugan så väljer vi och bygga till en del istället. Just för toalett och dusch, även ett litet sovrum kommer vi får plats med på den nya utbyggnaden. 
Så när jag och de minsta barnen kom ut var i stort sett hela väggen väck! Vilket ljus och rymd det blev i vardagsrummet! Och det roligaste av allt är att vi mot all förmodan kan få väck plastmattan som ligger över trägolvet utan att ha sönder trägolvet som vi vill spara!
Älskar när renoveringar flyter på som jag vill;)

Blir er lördags kväll lugn?
 Själv har jag tvättat båda soffornas klädsel det fick bli mitt lördagsnöje, de blir ju lite lätt skitiga med en liten Olle i huset.
 I morgon ska jag köra på handbollscup så det gäller och packa med lite tidningar och kaffe till mig då.

Ha en fortsatt härlig lördag!
Kramar från mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar