onsdag 20 april 2016

Små planteringar

Idag har jag hållit mig hemma fån jobbet fick någon märklig magåkomma i går på morgonen och jag kände mig allmänt risig och som om jag hade feber, men det hade jag inte. Det var fler av flickor so jag hängde med i lördags som kände ungefär det samma. Vi tål väl helt enkelt inte av att gå så lång som vi gjorde i lördags;)
Idag har jag varit mitt vanliga jag men för allas skull håller jag mig en dag hemma iallafall. 

Jag och Vera passade på att plantera hennes små äppelkärnor som hon tog med sig från förskolan

 hoppas vi får ett äppelträd till;)



 att man måste vattna och att det behövs solljus för att det ska börja gro är Vera väldigt införstådd med

 vi har redan planterat en avokadokärna och apelsinkärnor


Det är så roligt att hon gillar och pyssla med växter och blommor och snart kanske vi kan börja plantera en massa grönsaker ute i de blivande drivbänkarna.
Men nu håller vi tummarna för att det vill börja gro i de tre krukorna med olika kärnor i.

Kram från mig

1 kommentar:

  1. Ja visst är det härligt när barnen vill vara med och odla! Melina köpte blomfrön i helgen, hon Vlad borstnejlika och blomman för dagen. Jag har massa frön från tagetes som jag odlade förra året (fick frön från en ekologisk handelsträdgård i Oregon. Har en kompis vars pappa äger den)...vill du ha ett gäng så får du gärna det.
    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera