torsdag 8 september 2016

Dagens middag

Dagens middag bestod av gaspacho och grekiskt lantbröd

 
Grekiskt lantbröd gjort på färdig mjölblandning. Så smidigt när man vill ha färskt bröd mitt i veckan.
Det som tar tid är ju i stort sett enbart jäsningen och gräddningstiden.

 ser ni lilla Olle handen som ska hyvla ost! Denna lilla pojk han vill kunna och göra allt:)


 
Alla åt av soppan men Vera tyckte inte att det var någon höjdare, men en smidigare soppa får man leta efter. Idag passade denna kalla soppa alldeles utmärkt det har varit så varmt och kvavt.
Idag och igår har jag vabbat med lite Olle han har varit så förkyld och därav hängig men idag har han varit sitt vanliga jag. Men nu har både jag och Tompa börjat nysa och fått ont i halsen.

Idag har jag dessutom haft tiden att städa och knåpat ihop ett litet schema över hushållsfix som behövs göra för hemmet tycker det blir att allt hoppar sig till torsdagen då vi har städdag. Det blir för mäktigt och det blir inte bra och det känns framför allt inte bra. Så vi får se om det blir en bättre struktur nu i hemmet.

Imorgon fredag och då slutar jag tidigt! Då blir det langos:)

Kramar från mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar