onsdag 16 november 2016

Renovering



Tada!! varsågoda lite renoveringsbus bjuds det på denna onsdag!









Uj uj så det ser ut här hemma alltså och jag erkänner att jag är sämst på det här med att renovera ett rum i taget. Jag har en förmåga och sprida ut allt lite varstans och källaren som hade behövts just nu den är ju helt borttappad typ;) Tur att Tompa hinner stoppa mig annars hade jag kört igång överallt och det är ett big no no..
Hade vi köpt huset idag så tycker jag nog att källaren skulle ha renoveras först. Badrummet och  köket var tvunget att renoveras först i och med att vattenrören var uttjänta. Men om huset hade varit i det skick så det gick att bo i det som det var, så hade källaren varit prio ett enligt mig. Det är den ytan som man behöver kunna ställa undan saker på, det är där man förvarar allt som används under vissa säsonger, vi har dessutom alla verktyg och vår tvättstuga där. Så när det blir stök i själva bostads delen är det skönt att det är ordning på de ställen där man behöver ställa undan saker eller förvara och det blir mycket enklare att ha en överblick över vad man behöver och vad som kan sorteras bort. Annars är det stor risk att allt bara hamnar på "hög" i källaren och det kan jag lova känns som ett påhäng som en lite vagel som skaver;)


Vad gör ni denna kväll? Här har ja nyss landat i soffan efter ett mastodont arbetspass, typ så känns det. Här ska jag nu moffa i mig "fryse"pizza och vid nio blir det till att kolla på konstnärsdrömmar på SVT. Tror det kan var ett rätt roligt tv upplägg och väldigt kul att se så många kreativa människor måla samtidigt.
Torsdag imorgon och tänk jag kommer inte göra någon torsdagsstädning här hemma utan det blir till att dreja istället! Ibland får man gå ifrån den stående planeringen.


Kramar från mig  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar