onsdag 2 november 2016

Söndagens tårta


Det var Veras dag i söndags och göra en tårta och vilka idéer hon har haft lilla gumman. Thomas har varit tvungen och få in henne på lite mer genomförbara idéer om jag säger så. Men det blev en skogstårta som ni kanske kan se, trots de helt makalöst halvt suddiga bilderna. Alltså ljuset nu är ju så trist när man vill fota på sen eftermiddag/ kvällstid, får väl börja planera mina blogginlägg och bara knäppa bilder under förmiddagen;)



Jaha nu lever vi i renoveringskaos igen! Idag har Thomas möblerat om under tiden när jag jobbade, men jag ändrade lite på ommöbleringen bland annat sofforna när jag kom hem. Det kommer att vara trångt ett tag framöver nu när matsalen även måste vara vardagsrum. Men vi ser en målbild på allt så det är faktiskt spännande det här, allt kommer bli så bra.

Idag var jag inne på sjukhuset och gjorde ett ultraljud på gallan och som jag misstänkte fast ändå inte så finns där en hel del massa små stenar. Min smärta har inte varit där gallan sitter utan mer på vänster sida nedanför hjärtat och ut mot sidan av ryggen. Min mormor trodde ju hon hade problem med hjärtat i somras men det var en gigantisk sten som fanns där. Så jag hade faktiskt med mig det i bakhuvudet. Så jag får väl se om det blir operation eller om de ska "sprängas" eller om det finns något mer allternativ.

Har ni någon jullängtan? Det har jag inte riktigt än men den kommer väl. I år får det bli en väldigt smal gran här hemma vi får inte plats med någon yvig större sak:)

Ha en härlig morgondag, torsdag!

Kramar från mig





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar