lördag 11 november 2017

Första snön

Tänk att ett väderfenomen som snö kan få en och bli så längtansfull, nu har jag jullängtan! Vi satt och spelade kort i går kväll i köket (ja köket har helt plötsligt blivit en samlingsplats för alla i familjen) när vi såg de första flingorna dala ner utanför fönstret. Men vi trodde faktiskt att det inte skulle få ligga kvar.



Så efter att vi hade ätit frukost och jag och Thomas tog en tur på bomässan här i stan så stack barnen ut i trädgården. Måste ju passa på och ha lite snöbolskrig när det är första snön.
 





De tre minsta gömmer sig för storerbrors snöbollar bakom lövpåsarna som vi inte har hunnit ta till tippen än.
 De var inte ute någon längre stund vinden är så bitande i kinderna. Så nu har vi fyra barn som har kommit in och är rödrosiga om kinderna.
Får nog bli ett bullbak och lite chokladmjölk senare. Först ska Olle få sova en stund och jag tänkte faktiskt gå och lägga mig med han. Älskar lugna helger!

Ha en härlig lördag!
Kramar från mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar