torsdag 30 november 2017

Sista november

Om bara några timmar är det december! Så mysigt nu har vi några dagar framför oss som bara ska mysas igenom. Ingen stress inga måsten bara lugn och ro. Så har jag tänkt mig att dessa dagar ska flyta på framåt. Det blir ju jul i alla fall hur man än gör.
Har nu bytt bild i fina månadstavlan och denna bild är ju bara så fin! alla bilder är förvisso fina.


 
Jag har tassat runt och ställt in barnens chokladkalender från mormor också i deras rum (tassa och tassa in i tonårsrummen är ju rätt onödigt klockan tio men ändå)
Imorgon bitti får de små dra lappen i händelsekalendern. Än hänger strutarna med även att de blir lite tillplattade för varje år som går.


 
 lappen i 1:a struten

  
Olle fick penicillin i dag, han hade en temp på över 40 i natt igen. Som doktorn sa att hela systemet som öron, hals, ögon och luftrör är utsatt nu och för så små barn kan det bli långdraget med en sådan infektion och jag tänker bara på lunginflammation. Så det blir vab imorgon igen för mig 1 vecka tänk Thomas som var hemma i fem! Pju nä imorgon behöver vi en liten stund ute så det får bli vagnen och en tur till skogen och hämta lite pysselmatrial. Så pga. av vab imorgon hinner jag göra gröt och vi kan sitta ner och titta på 1: a avsnittet av julkalendern. Åh så spännande!

Kram Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar