fredag 13 juli 2018

I början av semestern

Dagen efter skolavslutningen var det dags för namngivning för barnens yngsta kusin Frank. Alltså det namnet är ju bara för fint! Vi storbarns familjen åkte på festen med bara ett barn! Vera var den som var frisk resten av gänget hade en antingen feber eller ögoninflammation. Suck för ögoninflammation! Det har gått igenom alla barn i familjen och det är så långdraget. Det tar så lång tid innan det slutar "gegga" antagligen lite med pågrund av värmen misstänker jag.
I alla fall Frank hade picknick tema på sin namngivningsfest och vädret var ju bara för perfekt. Min kamera dog efter ett tag, glömmer ofta och ladda batteriet på den skärpning på mig. (Syster maila mig gärna ett "hope" bilder till mig:-*)  

 kusin Vida

 Vera körde på skolavslutningskransen den hade hållt sig fin

 kusin Edda
Så smart och ha picknick tema på namngivningen och då passar ju korv i alla dess olika format och smak och med olika tillbehör. 
Efter den helgen så jobbade jag det sista innan jag fick sommarlov och det dags för midsommar. Denna midsommar var vi inbjudna till Eves bröllop jag och Thomas. Vi löste det med att Thomas var med barnen en stund i stugan med släkt och våra vänner. Medans jag var med bruden innan hon skulle "dansas ut". Sen hann jag plocka upp Thomas på väg och in till Jkpg där både bröllop och festen hölls. 
Vilket bröllop!
vackra Evelina i en helt magisk bröllopsklänning 
tack för att vi fick vara med på er stora dag!

Festen höll på in till morgontimmarna men vi smög därifrån framåt kvällen/natten ut till en tyst stuga och sovande barn. 
Semestern började så bra och det har bara fortsatt så. Vi körde med den årliga Lisebergs turen på måndagen efter midsommar, passar på så tidigt som möjligt så man får åka utan att köa sig igenom Lisebergsbesöket. 

Hoppas ni har det helt ljuvligt och att semestern har varit till belåtenhet eller att du nyss har semestern framför dig och bara njuta. 
Viktigt ta det lugnt och tagga ner:-*

Kramar 
Lina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar