tisdag 3 juli 2018

Gårdagens middag

Det är väldigt sällan som jag delar matbilder, jag tar förövrigt sällan bilder på mat. Men jag bara måste tipsa om att göra veg lasagne på krossad tomat, rivna morötter och riven haloumi. Så smaskens! Alltid när vi har gjort vegetarisk lasagne så har vi valt och ha bladspenat i, men det är alltid någon utav barnen som har gnällt då. Det där med grönt i mat är inte jätte populärt nästan värre än lök. Men i alla fall kör på en vanlig béchamelsås jag brukar krydda med enbart salt och lite, lite muskott och vanlig nästan smaklös ost (barnvänligast så). Sen igår tog jag tre burkar krossad tomat från "Mutti" det är den smakrikaste tomatkrossen som jag har smakat på. Pressa i tre vitlöksklyftor, krydda med salt och färsk basilika låt det puttra en liten stund. Sen i med de rivna morötterna och riven haloumi och ta av kastrullen från spisen. Sen tar jag en liten klick bechanmel och stryker över  på botten i långpannan sen ett lager lasagneplattor och på dom tomatsåsen och på med bechamel sen ett lager lasagneplattor och upprepa sen avsluta med ett lager lasagneplattor och lite riven ost på och in i ugnen. Servera med en god sallad!
Lasagne är så bra "frysa in mat" också så nu har vi lite extra lunch i frysen.



Härligt att vi vann fotbollen jag har sagt att Sverige ska spela i VM finalen i år och nu är vi ju faktiskt rätt nära eller hur!! Så här kommer alla tummar att hållas på lördag!
Ha en fortsatt härlig kväll!

Kramar
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar