måndag 2 juli 2018

T V Ä T T S T Ä L L N I N G

Igår blev vi klara med tvättställningen, äntligen kan vi hänga tvätten ute igen! Tänk att man kan sakna en tvättställning så mycket, men jag tycker det är rofyllt och hänga tvätt utomhus när det tillåts men även doftar tvätten så gott om den fått torka utomhus också.
Jag strök den sista färgen igår på den, hade velat måla den i linoljefärg med det fanns inte att få tag på i lördags och vänta är inte min starka sida så jag körde på fönsterfärg i stället. Det är tåligt och klarar sig bra i vind och rusk. Så kan vi ju när det är dags för att måla om den välja linoljefärg.

Denna gången valde vi och skruva dit krokar förra gången borrade vi bara hål rakt igenom för tvättlinan.

 En längsgående regel fick det bli denna gången, tror det blir stadigare med den plus att man kan hänga upp mattor på den som behövs piskas. 

 Tada! tvätt som torkar i vinden, vit var den också!

Ser ni längst till vänster i bilden? Där är en av våra kyrkbänkar som ska få bli omhandtagna ordentligt, jag  har skrapat av den flagnade färger. Så nästa blir att tvätta ordentligt och limma ihop delar som börjar ge med sig eller har gett med sig. Det är mitt lilla projekt framöver. 

Hoppas ni får en härlig måndag!

Kramar Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar