tisdag 25 december 2018

Juldagen

Vilken lugn och stilla julafton vi hade igår och friska, så skönt. Vid klockan ett hämtade jag mamma och mormor medans Tompa förberedde all mat. Trots att vi inte hade så mycket julmat blev det trots allt över en hel del. Till min stora lycka fanns det grönkål över även tills idag att avnjuta. Som jag har nämnt förut är den halländska rätten min favorit på julbordet. Men det krävs att personen som ska tillagar rätten vet hur den ska tillagas, för att den ska bli så där himmelskt god och det kan Tompa. 
Efter lunchen drack vi saftglögg och tittade på Kalle och alldeles lagom efter Kalle jag då kom Tomten (jag har den lott på julafton) Olle gick på han trodde att jag hade varit i tvättstugan och hängt tvätt. Sen hade vi tänkt och äta ostkaka till fikat men det fick räcka med kaffe och julgodis. Framåt sextiden åkte mamma och mormor hem och vi öppnade paketomgång två. Vi brukar vänta med våra julklappar och låta barnen fokusera enbart på det som släkten ger dom.




 en enkel dukning med gran och röda ljusstakar 


 och mina gröna keramik tallrikar








gran och äpplen som en enkel men väldigt julig dekoration på grindarna

 Villa Visheten 

Vi avslutade dagen med Fanny och Alexander och spelade familjens nya familjespel "Ticket to ride". Ett himla roligt spel skönt och ha något och varva med så det inte bara blir "Risk".
Hoppas ni också hade en lugn juldag!

Kramar Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar