fredag 4 oktober 2019

Val & kval

Jag är nog den mest veligaste människan jag känner. Alltså allt tar en sådan tid för mig för att bestämma mig när det kommer till inredning eller renovering. Alltså nu har jag funderat på en vägglampa till väggen i trappan i typ ett halvår. Vi hade taklampor innan, men nu när vi har tagit fram pärlsponten i taket så är det bestämt att det blir inga lampor i taket. Dels är det enormt svårt och damma av dom och att komma åt och byta glödlampa är nästan helt omöjligt i och med att det är inte lågt till tak här hemma och definitivt inte i trappen. Så nu har jag bara några veckor på mig sen måste jag ha bestämt mig. För igår kom färgen till trappen som blir en grågrön nyans och vitt till väggarna  och tak. Ledstången behåller sin svarta kulör. 
Men nu behöver jag lite hjälp tack:) Jag har inte trillat över några vägglampor på loppis så nu får det bli något nytt. 



Trappen som den är just nu ser ni i hörnet vid träribban där är elen, men lampan ska inte vara i hörnet utan på någon av väggarna. Min ide är ju att ha den på väggen där fönstret är, men jag vet inte. Tänker att om man har den på andra väggen så kan man stöta till lampan om man är en lång person.
Alla lampor som visas här nedan kommer från Ellos.

 Bazar 

 Bazar Mini

 Bolt

 Brighton

 Fjällbacka

 Henry

 Oxford

Alltså Oxford kan den funka med en lång "arm" i en trapp? Tänker ju inte att den ska vara för lågt ner eller att armen ska fullt utdragen. 
Mina favvisar är nog Oxford, Fjällbacka, Henry och Bazar mini. tänker att det är de mindre då kan man ha två men om det nu blir Oxford får det nog bli en. 

Alltså har du något annat tips får du gärna dela med dig! 

Ha en fantastisk fredag!

Kramar
Lina
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar