tisdag 1 oktober 2019

1:a oktober

Nu är det verkligen höst! Vet inte hur men det kändes som om den kom först igår. Träden runtomkring oss här i Småland gulnade typ inte förens i helgen som var. Tycker att det har varit sensommar länge i år.  
Men nu idag kände jag lite panik har ju glömt mina utomhusblommor har inte haft en tanke på att nu kan det gå ner mot minus grader på natten. Får nog helt enkelt passa på idag och gå ner med olivträdet och pellisarna i källaren. 

Blev uppringd på jobbet av förskolan att Olle klagade på ont i ögat och att han är lite röd, men i övrigt pigg. Så nu sitter vi och käkar päronsplitt och bara njuter av lugnet innan resten av familjen börjar droppa in. 

 Rabatterna framför huset blev så bra jag har bara lite yta till och fylla med blommor men det tar jag nästa år. Men några höstanemoner ska jag flytta dit. 

 Min gigantiska pellis som måste få komma in nu.

 Höstanemon så fin liten blomma i rabatten när allt annat har slutat blomma.

Nähä nu får det bli en tur till keramiken. Bra med stora barn som kan ta över och passa små syskon. 

Kramar Lina

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar