onsdag 8 juli 2020

Stughäng & skafferimålning

Igår tog vi en dag och natt i stugan. Jag grävde upp spireahäck för att flytta till framsidan av stugan. Vi tog ner staketet som var där i våras, helt genomruttet och vi känner att det måste vara insynsskydd. Just nu är det som en öppen arena in till oss, typ som "kom och titta på storfamiljen lever stugliv i lillstugan"! inte jättekul. Spirea är en snabbväxande häck och enormt tålig. Så har man redan tillgång till den är det bara att gräva upp och flytta, den ger rotskott så den blir fort tät.
Tompa målade ett sista varv i köket och skruvade fast köksbänkarna och satte dit luckor och lådor. eftermiddagen ägnade vi till att läsa, så härligt. Läser ni mycket under sommaren? Själv tycker jag att det är då man har riktigt gott med tid under sommaren att sjunka in i bokens värld. Just nu läser jag en bok och lyssnar på en ljudbok, tycker ljudbok är så härligt och lyssna till.

 
Hemma har jag målat skafferiet det hade blivit slitet i färgen och två hyllor byttes ut till bredare. Målar med linoljefärg (vit gräddton) doften av linolja är så härlig dock är ju torktiden lite frustrerande. Men imorgon tror jag nog att jag kan flytta in skafferivarorna. 



Litet skafferi men med en god överblick ger det en så det är inte ofta vi köper varor som hinner gå ut eller dubbla grejer av något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar