söndag 12 juli 2020

TÄNK ATT HA EN EGEN ATELJE

Lite av en önskan faktiskt att i framtiden ha en egen ateljé för min drejskiva och alla tillbehör. Just nu är det i källaren och det blir inte alls att jag sätter mig där, då är det tur att jag har studieförbundets lokal och får hyra in mig. Men en av oss i vår lilla keramik grupp har idag fått inviga sin alldeles egna verkstad och givetvis var vi där från keramik gänget och grattade. Inte för att hon kommer att sluta gå i vår grupp, för det är ju så himla kul och träffas och få vara kreativa tillsammans.

Smart med armeringsnät i taket så man kan hänga sina alster i taket. Kolla in dessa keramik skepp så fina. 

Säger bara utsikten! Tänk och få sitta där och dreja eller slå ihop en klös under våren, sommaren, hösten och vintern och titta ut i hästhagen!

Lilian gör så många olika djur i lera, det är verkligen en personlig stil

Jag uppvaktade med "vägkantsblommor" och något gott som kan skålas i 

En liten vän som jag upptäckte när jag skulle hemåt

Detta blev en mycket trevlig söndag och solen sken ju också! 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar