onsdag 18 november 2020

NU BLIR DET JULTEMA FÖR KERAMIKEN

Är lite sent ute med keramik till julen. Helt plötsligt var det mitten av november och jag hade inte satt igång. Det kommer bli en del olika ljusstakar, julgranar i olika storlekar och färger men också några kavlade keramik pynt.

                          
                            Julgranar i olika storlekar och i en vit stengods och en i grå stengods. 


Granarna kommer sen att glaseras i vitt matt, grön blank och svart matt glasyr. Samma glasyrer som      jag glaserade mina granar i förra året. 


Två större ljusstakar i vit stengodslera, jag har inte bestämt mig än för vilken glasyr de ska glaseras i. Jag kommer göra likadana ljusstakar i gråstengods lera också och dom brukar jag glasera i vitt matt. Det får nog bli några mindre ljusstakar också. 

Tänk snart är det första advent, äntligen det ser jag fram emot. Ska bli så mysigt och få pyssla och pynta och all julbelysning som ska upp och lysa upp i vintermörkret. 

Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar