tisdag 24 november 2020

NU KÖR VI JUL

 I lördags så putsade jag alla fönster förutom ett par på utsidan, så hej vad jag fejjade under hela lördagen lång. Har ju jätte svårt att låta bli och inte tvätta gardinerna när man putsar fönster så dom fick sig en tvätt självklart och köket fick upp sina julgardiner. Alla rum har fått upp sina adventsstjärnor förutom i köket där vi kör på en traditionell adventsljusstake. Alla pelargonier har fått flytta ner för vintervila i källaren nu. Tycker det är lite svårt för vad man ska ha i fönstret nu så länge, gillar ju inte att köpa växter bara för att ha dom under tre månader. Dock har två röda julstjärnor flyttat in i köket, sen får det nog bli gran- och enbärsris och självklart en och annan hyacint. Så nu kör vi julmys här hemma och jag kommer smyga in lite julpynt varje dag. I barnens kalendrar ska det stå julpyssel på de små lapparna varannan dag tror jag minsann. 


Idag är jag hemma och vabbar det är förkylt med hosta och ont i huvudet här hemma hos de tre yngsta. Då få det bli mannagrynsgröt till frukost. 

Kramar Lina


           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar