tisdag 2 mars 2021

ATT HA DRABBATS AV SERIESORG

Alltså jag har nu sett seriernas serier, jag är helt enkelt serieförstörd efter denna. Jag känner ingen lust för att börja kolla på någon ny serie, alla känns så mainstream. Jag saknar dagligen alla karaktärer, jag kommer till och med på mig själv med att fundera på vad olika karaktärer har för sig just nu. Alltså när går detta över? Jag känner en djup sorg över att inte få se dessa karaktärer igen, att inte få följa deras vardag. Helt stört, men jag har hamnat i en stor seriesorg och jag vet inte hur jag ska ta mig ur den.  Serien är "The Wire" och ja jag är sen på bollen. Men alltså jag trodde verkligen inte att den skulle visa sig vara så jädra bra och att jag faktiskt skulle bli så fast som jag blev. Det är inte så att det är action och en jättespännande handling i de olika säsongerna. Utan det är karaktärerna som fångar en, deras vardag som är så långt ifrån min, men som är en verklighet för så många andra människor. Och hur vi faktiskt kämpar på med våra egna liv även om inte alla är knarklangare. Hur jädra sorgligt det känns men samtidigt finns det en värme också, det är människoöden det handlar om. Där var och en försöker kort och gott överleva. 

I första säsongen är det mycket som sker vid denna soffa



"Omar Little" min och Barack Obamas favorit karaktär:) en ganster med Robin Hood drag.

"Pryzbylewski" en polis som sadlar om till att bli en hjälte, en lärare;)

Poliserna som emellanåt med sina personligheter retar gallfebern på mig.

"Snoop" hon är en av de mest obehagliga karaktärerna i serien tycker jag.

"Dennis Cutty Wise" kåkfaran som när han blir fri, fångar upp en del av ungdomarna från gatan med hjälp av boxning. 

Tillhör du dom som inte har sett denna serie än, då är jag avis, riktigt avis.

Kramar Lina







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar