torsdag 25 februari 2021

TOMATFRÖERNA ÄR NU SÅDDA

Hänger hemma fortfarande och känner mig vissen, jag är trött och förkylningen ger inte med sig. Igår kände jag mig piggare men idag är den där tröttheten tillbaka. Solskenet som var i början av veckan  piggade upp så jag fick ner några frön av tomaterna och salladslöken. 

Har aldrig odlat salladslök så det blir spännande dom kommer sen att planteras ute i stugan och purjon som jag satte i helgen ska planteras ut här i stan. Jag får planera mina grödor några passar att ha ute i stugan för dom ska vi skörda under sommaren och några ska börja skördas under hösten. 

I tråget planterades löken och i de små krukorna har jag satt tomatfrön. Brukar sätta två till tre frön av tomaten i samma kruka, det händer ju ofta att ett inte tar sig så man inte står med tomma krukor. 

När man ligger och är halvdålig då kan man ha turen och få en kisse som kommer och myser. Alltså vi har inte våra katter i våran säng dom brukar oftast hänga hos barnen. Men igår fick jag lite sällskap av Elsa och hon är en riktig spinnare och det är så mysigt. 

Nu får det bli en kopp kaffe och lite ljudbok, älskar att lyssna på ljudbok. 

Ha en fin torsdag!

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar