tisdag 16 februari 2021

Julgranar blir hönor och tuppar till påsk

Mina drejade julgranar som jag gör inför jul, har nu ändrat modell till att bli hönor och tuppar. Modellen är den samma dreja upp till en korn men istället för att jag gör ett mönster från toppen till nedre botten så låter jag kornen vara helt slät till mina små fåglar. 


En stjärna på toppen blir istället en kam på fåglarna. Det är betydligt smidigare och göra granar än hönor och tuppar. 


Tupparna får även stjärtfjädrar något som mina hönorna kommer sakna. De flesta har hakpåse/ näbbsäck och en näbb givetvis. Ögon som är runda och står ut lite, tycker det ger dom en rolig personlighet de ser lite små frågande ut. 


Hönorna kommer bli glaserade i vit matt glasyr med röd kam och röd näbbpåse. 


Tupparna har jag inte bestämt mig än för, stjärtfjädrarna kommer kanske få gå i lite olika kulörer eller ska jag "skvättglasera" hela tuppen?! Ja det är något jag funderar på, tur jag har lov så kanske jag kommer på något klokt. 

Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar