måndag 22 februari 2021

DU SER UT SOM EN ZOMBIE

Jo man tackar, men det ligger något i den kommentaren från ett av barnen igår. Jag såg inte bara ut, jag kände mig som en också. är det en Idag är det en vecka sen som jag blev sjuk, jag var helt säker på att det skulle vara covid-19 men inte. Kände mig piggare i fredags men tji fick jag och förkylningen utvecklades till hosta. I lördags trodde jag att jag skulle hosta sönder mina revben totalt men tack för att vi har astma medicin och Cocillana hemma har jag kunnat få bukt med skiten och i natt sov jag istort sett hela natten utan någon hosta. Imorgon tänker jag gå och lämna Olle på förskolan och se hur jag mår efter det. Är jag pigg och inte får hostattacker då kan jag nog räkna mig som återställd. 




Igår firade vi Jack som fyllde tretton år, han bjöd på hamburgare och glass. Det är alltid glass när han fyller år han gillar verkligen inte tårta. Vi köpte en cykel men det råkade vara en "killcykel" han vill ha en damcykel med cykelkorg, så den får vi byta. Förstår honom, den där stången fyller ju ingen funktion mer  än att man ska kunna se att det är en cykel för killar. Damcyklar har också oftare ett skönare styre än de där raka som killcyklar ofta ska dras med. Tänk idag ser det ut och vara vår på gång utomhus och kanske att jag kan få ta fram min cykel i veckan, det är ju verkligen ett vårtecken.  

Ha en fin måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar