måndag 8 februari 2021

FÄRGER FÖR NUMMER SEX

Japp här kör vi med gröna, gula toner och en och annan gråblå ton får smyga sig in också på bäbisens kläder. Vi kommit till vecka 25 nu och tiden rusar, hinner faktiskt inte alls med. Det blev ju lite av en hemlis när det är såhär i Corona tider, utan för den saken skull inte vara en hemlis. Men det blir ju lite så med tanken på att man inte är "ute" i dom vanliga aktiviteterna som man brukar eller sociala sammanhangen. I maj kommer nummer sex och nummer ett i barnaskaran tar studenten, ett barn ut ett barn in var det va;)

Oförskämt pigg är jag nu i alla fall, har varit trött och ett ständigt illamående. En gravidkrämpa som jag har åkt på är karpaltunnelsyndrom, alltså helt vidrigt ju och jag upplever att det blir värre och värre. Det sticks och får domningar men även känselbortfall. Jag använder mina händer så mycket, kan inte bara vila dom mot ett tangentbord. De behövs dagligen i att hjälpa mina eleverna för att t.ex. hjälpa till vid att några linjer som är svåra att få till vid en teckning. Eller som nu när niorna ska få testa på att dreja då behövs mina händer och kraften från dom och jag själv drejar ju eller skapar i lera i veckorna. Det gör ont och sticker ända ut i fingrarna och sen är kraften betydligt mindre i händerna också. På onsdag ska jag till vårdcentralen kommer få handledsskenor misstänker jag, men för första gången någonsin så hoppas jag mer på en operation. Jag är orolig att det inte försvinner efter graviditeten och då är det lättare om operationen har genomförts nu och inte sen när man ska bära och lyfta en bäbis.   


Hur söta små strumpor? den där modellen på kofta vill man ju ha fler av. 


En liten hätta från Noa noa i gråblått. Så söt tycker jag men det delas inte av alla i familjen. 

Ha en fin fin vecka!

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar