fredag 19 februari 2021

DET VAR DET LOVET

 Kan inte annat än känna lite bitterhet över att ha varit sjuk hela sportlovet. Trodde ett tag på att det var corona men tack och lov var det testet negativt. Idag är första dagen som jag börjar känna mig pigg och orka göra lite annat än att förflytta mig mellan soffan och sängen typ. Så idag passar jag på att plantera om pelargonierna och även fröså purjon. 

Några små sticklingar får jag ihop blir nog sammanlagt nio stycken

Bara pellisarna hemma som får ny jord nu, stugans pelargonier kan vänta ett tag till.

Imorgon får det bli salladslök som frösås och omplantering av alla andra växter. Förra året frösådde jag grönkål och det tänker jag göra i år igen men jag väntar fram till mars innan jag tar tag iden. Sen kommer grönkålen få ha duk över sig hela sommaren och hösten ute, tycker kålarven är ett riktigt tråk och förstör rätt mycket av bladen. 

                                     

Fem gurkfrön satte jag förra helgen och titta här två har redan börjat gro. Skrev att gurkan kommer få flytta ut till glasverandan i stugan så fort frostnätterna är över. Den trivdes verkligen där och så himla gott med egen odlad gurka. I framtiden blir det ett litet växthus ute i stugan och då kan gurkan få frodas där så länge men nu får det funka med en glasveranda. 

Ha en härlig helg! 

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar