måndag 29 mars 2021

LITE FÖRSMAK AV PÅSKEN

Påsken är äntligen snart här och vi ska få lite ledigt, så skönt. Och tänk det är nu det är den bästa tiden på året tycker jag, älskar våren! Jag är inte dummare än att jag njuter av denna tid både för årstiden men det som komma skall. 

Vår påsk kommer firas hemma och vi har många sysslor att fixa till, både här hemma och i stugan. På påsklovet har vi också bokat in en liten utflykt. Eller liten, stället vi ska till ligger några timmar ifrån oss. Men besöket/ utflyktens mål är något som hela familjen ser framemot.   

Igår blev jag så sugen på en gammal traditionell påskbakelse, rulltårta med grädde och inlagda persika. Alltså det är barnsligt enkelt och gott. Sen kunde jag inte låta bli och baka syltkakor, mina syltkakor inte för att skryta men dom är riktigt goda. 

påskris av syren och några små kycklingar påskar till det i köksfönstret

Vi har köpt färg till gårdshusets fönster och dörrar, det är samma kulör som på Visheten färgen heter "blad". Grön dubbeldörr kan inte bli vackrare, ja jag skulle kunna tänka mig en ockra gul också. Men det hade jag aldrig fått igenom så jag är glad att grönt uppskattas av andra familj medlemmar här hemma också. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar