fredag 16 juli 2021

BLÅBÄRSSKOGEN

 I veckan tog vi en runda ut till skogen för att se om kantarellerna hade börjat komma. Det är ju en hel del kantarellbilder som visas på insta så vi kände att vi var tvungna och titta till på "våra" ställen. Mycket smått än men också några stora fann vi.

Abbe sov sig igenom hela sin första tur i skogen och Chester tyckte att blåbär var himla gott

Kanske kan bli en kantarellhund, vilken lyx i så fall. 



Blåbär fanns det gott av så vi bjöd in Lina som var på besök i Småland på blåbärspaj. Vilken paj det blev om jag får skryta så enkel men så god inget recept har jag går på känsla när jag gör smulpaj. Sockrar bären som jag lägger i botten på en smord form. Sen blandar jag ihop smör, vetemjöl, socker, havregryn och sirap och till det vaniljvisp. Så nu ska jag bara försöka hitta tid och ta oss ut fler gånger till blåbärssnåret. Blåbär tycker jag r helt klart det godaste bäret. 

Lina bad om att få rensa lite i vänta på pajen skulle gräddas klart, inget vi tackade nej till. 

Helg imorgon ju, har helt slutat tänka på vilken veckodag det är och så lär det väl vara nu ett år framöver;) Vi kommer ha en lugn helg, blir det som väderprognoserna visar får det bli lite bad i stugan.

kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar