lördag 24 juli 2021

NÄR LÄNGTAN EFTER HAVET TAR ÖVERHAND

Förra året blev det aldrig någon semestertripp till havet som det brukar bli, men nu kunde vi inte hålla oss. Vi har bestämt att det bara blir dagsutflykter denna sommar, ja Liseberg och Göteborg blev det under en helg för nästan alla i familjen. Jag och Alva fick hålla oss hemma med hund och bäbis och jobb. Jag har inga problem med att gå hemma och i stugan och skrota tycker det är enormt skönt och inte ha allt för mycket uppstyrt under ens lediga tid. Vi hade tänkt att åka till Halmstad under en dag men det blev Oskarshamn då väderprognosen över Halmstad verkade osäkert. Den prognosen visade sig sen inte stämma, men nu fick vi uppleva lite av Oskarshamn och det ligger ju faktiskt bara en timma och 40 minuter från oss. Vi tog oss till en camping och hittade en perfekt plats vid en liten strand så barnen kunde bada hela tiden och vi kunde sitta i skuggan eller solen.    

Klippor och hav



Vera & Olle var mer i vattnet än uppe på land

Abbe sov så gott i sin vagn i skuggan under träden.

Idag tog vi en lugn lördag vi blev till och med bjudna på middag hos min morbror så tacksamt och så skönt för oss att slippa laga mat. 

Är ni trötta på värmen? Nu kommer det väl förhoppningsvis in ett lågtryck och lite regn, själv tycker jag att det ska bli himla skönt och regn behövs ju.

Nu säger jag godnatt!  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar