måndag 12 juli 2021

EN MÅNAD SEN STUDENTEN

 När lillebror föddes så gick vår äldsta på balen. Det har ju varit en del turer med just balen om den ens skulle få bli av, så det var länge osäkert. Det blev bal och delades upp på tre dagar men utan dans.

Till studenten hade lillebror i alla fall behagat eller blivit ut tvingad till. Thomas hade ordnat med all mat och vi körde på plockmat som Alva hade valt, till maten erbjöd vi olika drycker både med och utan alkohol. Vi blandade studentmottagningen med släkt och vänner, hade inte direktiven ändrats hade vi fått dela upp oss på två olika sittningar. Vi valde inför denna studenten att investera i ett ordentligt partytält, vi har ju ett gäng ungar som ska ta studenten:) Alva hade också champagnefrukosten här så vi valde att beställa en bajamaja också, så slapp vi att folk gick in i huset med tanke på att vi har en liten bäbis och att det faktiskt fortfarande pågick/pågår en pandemi. 

Ni får hänga med på en bildkavalkad alla foton är fotade av syster.





Vi tog hjälp av min syster och två vänner till att förbereda välkomstdrinken och all mat som skulle vara framplockad tills att gästerna anlände. Malin hjälpte till med att göra en plockrätt och rabarberkaka till efterrätt för dom som inte gillar tårta. Så bra med den hjälpen så jag och Thomas kunde ta emot Alva när hon "sprang ut" utan att känna stress.

Efter maten och fikat drog Alva vidare och sen trappade gästerna av en efter en, vid tolv gick den sista och då hade jag gått in i huset sen klockan tio för att gosa med lillebror. 

Det blev en minnesvärd dag och vi hade verkligen tur med fint väder, det är speciellt med att ta studenten den är beviset lite på att man har nått en milstolpe i livet. Man får välja väg i livet själv nu och det minns jag som rätt stressigt så jag valde att jobba ett år innan jag var redo för att plugga igen. Alva har sökt in på olika utbildningar och i dagarna får hon snart reda på var hon har kommit in. 

Hur har ni det i juli värmen? Vilket väder vi har! super sommar ju älskar blandningen på vädret. Vi har ju av "hund och nyfödd bäbis anledningar" inga semester resor inbokade, inte för att jag behöver resa iväg så fort jag är ledig. Men Thomas tog med barnen till Göteborg till Liseberg med en hotellnatt och sen var dom på Universeum och i natt har han campat med de två minsta i Gränna och ska nu cykla runt på Visingsö. Det behövs inte vara mer än så om det ens behöver vara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar