måndag 11 mars 2024

IVAN

Köket är snart klart, snart kan man återgå till att det inte är kök på hela nedervåningen. Ska också köra en riktigt genomgång av alla köksprylar, det får bli mycket sänkas och keramik som är sönder tänker jag göra kintsugi på eller så blir det tippen. 

I köket har vi nu fått till mer bänkyta än vad vi hade innan och till kaffebryggan/ maskinenen och vattenkokaren kommer jag leta efter en "ny hylla" så länge får vår arbetsbänk på hjul från IKEA fortsätta tjäna i köket för att längre fram få trotjäna som arbetesbänk till min lera.  

Vad som faktiskt är nytt till köket förutom bänkskivan är att Ivans hyllförvaring i två olika modeller har fått flytta in. Den ena med luckor kommer vi förvara alla tallrikar, glas och uppläggningsfat. I hyllan blir det förvaring för alla glasburkar med olika kolonialvaror i. Tänk och ha som ett liten frukostbuffe som är "uppdukad", trevligt till vardags mornarna och barnens mellanmål. Har en gammal redahylla någonstans i källaren. Ska se om jag kan fixa till den någorlunda, så kan den ha lite förvaring för nötter och småfröer. 



Så på lördag hoppas jag att vi är klara med allt, ja förutom lampor och strömbrytare.. Alltså jag är så klar med detta nu, så trött på att ha det stökigt. 

Kramar!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar