måndag 22 april 2024

KALAS LÖRDAG

I lördags firade vi Edda som fyllde 10 år det bjöds på både lunch och fika buffé! Sicken lyx lördag det blev. Kalaset avslutades med chokladhjul, inte illa även om jag gick hem utan vinst;)



kortspelet UNO pågår

10 åringen

alla barn samlade runt hjulet

 Söndagen bjöd på lite sol så vi passade på med lite trädgårdsarbete gårdsgruset krattades, halva häcken klipptes på framsidan. Jag plockade en massa små gipsbitar i singlet på uteplatsen efter att all renoveringsbös hamnade där i vintras. Började också mig igenom all kvickrot som är vid en del av singlet. Man får arbeta sig lite igenom några dagar framöver för det tar tid det måste tas upp "för hand" för de där rötterna är riktigt tråkiga. 
Har ni haft en bra måndag? Tycker att veckorna går så fort, ska försöka att använda mindre skärm, skärma av mig;) Tror att det har väldigt stor betydelse för vår tids uppfattning, det där att man spenderar alldeles för mycket tid med meningslöst scroller bland människor som man inte känner eller har någon koppling till. Sen ska jag sluta stressa för det är också helt onödigt, hinner inte mer för det. Så med detta tror jag att det kommer kännas som tiden är längre och jag kommer vara lite mer tillfreds. 

Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar