torsdag 9 maj 2024

SÅ VAR DET REDAN MAJ

Jag har redan hunnit fira födelsedag och bröllopsdag även om vi nu inte firade bröllopsdagen sådär jätte mycket, men 14 år som gifta har vi nu gått in på. Vi åt årets första grill dagen innan hemma hos ett av våra värdpar, så lite firande kan vi ju säga att vi gjorde i alla fall. 

Vi kollar hur allt såg ut i fel i ordning...

Grillade på tisdagen. Alla tog med sig sitt egna till grill även om vi sen delar på allt broderligt & systerligt. Alla tre familjerna hade snacks och sunkisar med sig till alla barn, så dom höll sig nöjda hela kvällen. 

jag på språng...

antagligen för att kolla läget på Abbe bus

han är mer i rörelse än still när han är utomhus

efter lek ute åt alla med stor aptit

Svea höll koll på lintottarna 

Vi åkte hem runt nio tiden och alla var väldigt nöjda över valborgen även om det inte blev någon eld. Men desto bättre häng med vänner. 
Så blev det 1 maj och våran 14 åriga bröllopsdag! 

VI


Vi åkte ut till stuga och satte upp studsmattan i stugan. Thomas fick såga itu ett träd som fallit, det hade vi inte räknat med. Så tråkigt tidstjuv, jag ville ju gräva för vårat nya odlingsyta ala Ellen Keys. Jag markerade i alla fall hur det ska bli, hoppas markeringarna är kvar nu när vi ska ut igen imorgon och gräva.

Så nu hoppar vi till den 27:e april min dag..

Födelsedagen såg familjen till att jag fick fira riktigt sådär som jag vill. Det var en lördag och är ens födelsedag på en helg finns det ju rätt många olika sätt att fira på. Jag hade önskat mig frukost, loppistur och middag på kvällen och givetvis såg de till att jag fick alla önskningar i uppfyllelse. Barnen ordnade en hejdundrande frukost med ballonger medans jag och Thomas var och tränade. De stora tog sedan hand om de minsta så Thomas kunde ta med mig på en loppisrunda, alltså det händer aldrig att han hänger med på det. Hittade lite smått och gott men känner att nu är det stolar som behövs och det hittade vi inga passande, så stolar får jag fortsätta leta runt efter. Däremot hittade vi så välvårdade tallrikar, saknar dessa modellen som passar till både till gröten och pastan. 

Resten av dagen var bara lugn och jag tog mig tid och bada skumbad, familjen bjöd sen på falsk lövbiff med potatisklyftor, sparris, falsk bea och brunsås. Sparris är lätt min topp tio bästa grönsak. Efterrätten var en red velvet tårta och mjau vad god den hamnar lätt på min topp tio tårtlista. 

Vet ni nu är det bara fem veckor kvar i skolan och eleverna har 21 dagar kvar om man räknar med skolavslutningsdagen. Jag orkar inte vad gör livet med en, varför ska allt gå så fort?!

Ha nu en härlig fortsatt torsdag!

Kramar Lina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar