fredag 10 maj 2024

TRÄDGÅRD VAD VI HAR VÄNTAT

Äntligen är det trädgårdssäsongen här och det har jag väntat på! Igår satte jag ut alla dahliorna nu ser det ut som att det inte går ner till någon nolla på nätterna och dessutom har dagar utan någon direkt sol vilket är bra. Bladen är känsliga för förmycket direkt solljus. 


Det är två knölar som inte har tagit sig men satte ner som ändå det kan ju komma något. Några knölar var väldigt sen och såg döda ut, så man ska inte ge upp hoppet när det gäller dahlior. 


Kommer beställa fem dahlior till någon mer får plats här i dahlialandet men sen tänkte jag ha några i kruka i år. Ville hunnit med så mycket mer idag men har känt mig sjuk, ont i halsen i flera dagar mestadels på kvällen och morgonen. Men idag var det som jag höll på och få feber men sov bort tre timmar på eftermiddagen och känner mig pigg nu.  


Funderar på vad jag ska så i odlingslådan i mitten. Tror det får bli lite olika sallader, rödbetor och lök men några blommor också. Bra att variera grönsaker och blommor. 
Imorgon hoppas jag på att jag känner mig helt pigg så vi kan fortsätta i stugan och hemma. 

Kramar

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar