lördag 30 oktober 2010

Dagens loppis fynd!

Ursäkta dålig bilder, men här kommer det jag fyndade idag!

tänk er den vit med levande ljus på ett dukat julbord...


vit ska den bli och få stå i vårat sovrum..

passande 39:or i vår till jeans..


lagom klack..

en likadan kaffekokare hade min mormor och morfar
i stugan innan den gick sönder.
Kaffekannan får ha vårblommor i sig när det är dags för det..

Denna lilla låda såg jag förra gången på loppis men då tyckte jag den var för ful,
men jag kunde inte släppa tanken på den.
För den skulle såklart vara fylld med barnens kritor och pennor..


en väska som låg under ett bord, den sökte min blick..
Thomas paxade den direkt, så.. 

jag får hålla tillgodo med denna..

Imorgon är det förhoppningsvis en ny fynddag!

Kramar från mig...

4 kommentarer:

  1. Kusin Anna31/10/10 02:59

    Ha, en sån ljusstake har mor min. De är jättefina!

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina fynd! Grattis till dig! :-)

    SvaraRadera
  3. Jätte fina roliga fynd. Var åker ni på loppis? hade varit kul att veta :) Jag & mannen är mycket för det nämligen men blir mest att man åker runt på sommaren.

    SvaraRadera
  4. Anna: Ja vist kommer den bli fin!
    Linda: Tackar!
    Marlen: Grimstorp helt klart.. när han uppdaterar finns det hur mycket som helst. Sen har han större möbler i en lada en pytte bit ifrån själva loppisen, men det får man fråga han om..Nu på hösten får du hålla koll i Smålands tidningen om öppetider men det brukar vara mellan kl 12-17 söndagar. Men somsagt det är inte varje söndag nu på hösten.Det jag fyndade igår var ju mitt imot Kvantum, blivande Pingstkyrkan.

    SvaraRadera